Genel

İzmir gezim

Kim derdi ki bir gün gezmekten bloguma yazmaya fırsat bulamayacağım… (: Her şehrin hikayesi, yaşanmışlıkları farklı. Onları okumak ve sonra dünya gözüyle görmek ne şahanedir! İzmir ne güzel, ne modern şehirmiş meğer…

Bir kaç ay öncesinden ucuz uçak bileti bulmuş, dönüşü düşünmeksizin almıştım.

Havalimanında indikten hemen sonra İzban (İzmir- Banliyo treni) ile Karşıyaka‘ya geldim. Arkadaşlarım Umur ve Hatun bana The House Cafe’de çok leziz makarna ısmarladılar. Sahilde çiğdem (çekirdek) çitledik (: Ardından bir takipçimin daveti üzerine vapurla Konak tarafına geçtim. Beni can damarımdan vurmuştu. (: Bu daveti geri çeviremezdim :) Nargile kafelerine davet etmişti. Vapurdan iner inmez, Konak sahilde Kaffa Keyf’te gün batımını izlerken şahane bir nargile içtim. Mutlaka uğrayın diyorum!
izmir131 Mart
Çikolata festivalinin başlangıç günü (:
Gezdiğim yeni yerler keşfettiğinde beynim kurulu saat gibi.. Her sabah güne en erken saatte başlıyorum. Çikolata festivaline gitmeden yapmam gerekenler vardı.

Dostlar Fırınında boyoz ile kahvaltı
Alsancak sahilinde sabah yürüyüşü
1458. sokaktaki tarihi evleri fotoğraflamak
–  İzmir’i Kadife kale’ den izlemek
ve
Çikolata feste gitmek

izmr2-

Bugün #İzmir Çikolata festivalde hem kahveye hem çikolataya doyamadım 🙈#izmircikolatafestivali

Tam olarak bugün ben >>😍🍫 #izmircikolatafestivali

Çizdiğim rotada en ufak sekme olmadı (: Çikolata festivaline erken gelmiştim. İzmir’in başarılı tasarımcılarından Gamze Ozkul ile çikolata festivalinde tanıştık. Kahveye çikolataya doydum o gün (: Ardından İstanbul Osmanbey’i diyebileceğimiz Mimar Kemalettin Moda merkezine gittik. Yolda kıyafetimle uyumlu çiçekleri görünce dayanamadım, paylaşmıştım zaten (:

Akşam yemeğini yedikten sonra Kızlar Ağası Han’ı gezdik Gamze ile, Kum’da kahve ile günü kapattık.
kahve-izmir

1 Nisan
Antalya’da tanıştığım arkadaşım Betül geldi. Birlikte Çeşme, Alaçatı ve Urlayı gezme fırsatımız oldu.
Çeşme bana göre fazlasıyla tatilci yeri. Ben doğa insanıyım. Burası bana Antalya’da ki Kemer’i hatırlattı. Ama Alaçatı fevkalade bir yer. Gezmeye doyamadım. Üstelik Ot festivaline kadar kalamayacağım için içim buruk döndüm. Bu arada hatırlatmakta fayda var Alaçatı şuan Türkiye’nin en pahalı yerlerinden biri. Çay 5 TL :D

Alaçatı’da Ot festivali başlayacak ve ben İstanbul’da 😭#izmir #istanbul #Otfestivali

Blogger الف💙 (@elifkubragenc)’in paylaştığı bir gönderi ()

Ertesi gün İzmir bit pazarına gitmek için arkadaşlarla sabahladık. Sabahın en erken saatlerinde oradaydık. Değdi mi ? Tabiikii! 1 TL’ye kazak, 4 liraya çanta, 5 liraya gözlük aldım. Hatta kazıklandım bilee :D
Günü İzmir Kent Ormanında piknik yaparak bitirdik.

3 Nisan
Tarihi Asansör İzmir’in Konak ilçesinde, bu şehri tepeden izlemeyi isteyenlerin uğraması gereken bir yer. Fakat ben gezerken gelen mesajlara bakılırsa İzmir’in kendi yerlisi bile burayı henüz görmemiş (: Ya da görmeye değer görmemişler.  155 basamaklık cadde farkını ortadan kaldırmak ve hayatı kolaylaştırmakmış asansörün amacı.

Asansörden sonra çok mu çok tatlı, şeker gibi bir kız ile Şule ile Gündoğdu meydanına yürüdük. Gezerken yeni açılmış bir kafeye denk geldik. (: İzmir’e yolunuz düşerse cafehermit’e uğrayın bir çay için! Hem aşk acısı da neymiş, çayım bitmiş ;)

Aşk acısı da neymiş, ÇAYIM BİTTİ 😃 #hermit @cafehermit

Blogger الف💙 (@elifkubragenc)’in paylaştığı bir gönderi ()

Ardından bloglara konu olmuş, İzmir’in popüler yerlerinden birine Münire’ye farklı gazozlar tatmaya gittik. Burası şahane dekorasyona sahip. Vintage ürünler içinde kendinizi zamanda kaybolmuş gibi hissedebilirsiniz. Ya da bir an eski zamana gidip gelebilirsiniz (:

Atatürk Müzesini gezdik. Gün batımını Bostanlı sahilde izlemek üzere vapura bindik. İzmir’e gelip Bostanlı’da gün batımını izlemeden gitmek olmazdı.

IMG_0550Akşam arkadaşlarla bomba tatlısı yiyerek günü bitirdik. Bomba tatlısı Çelebi Unlu Mamullerinde yiyebilirsiniz. Çikolata bombası adı üstünde bomba gibi :)

İzmir’den ayrılırken Dario Moreno‘nun şarkı haline getirilmiş şu sözleri hep aklımdaydı…

“İzmir, tatlı ve sevgili şehrim.
Birgün, şayet senden uzakta ölürsem,
Beni sana getirsinler
Fakat, mezarıma götürürlerken,
“Öldü” demesinler.
“Uyuyor” desinler.
Koynunda, tatlı İzmir’in.”

Hiç dönmek istemesemde dönerken bla bla car kullandım…

4 Comments

1. sümeyra

Nis 11, 2017 at 12:10

Merhaba Elif,
    Bende 1 hafta sonra ilk defa İzmir’e gideceğim. Yazın benim için güzel bir fikir oldu.Bit pazarı ilgimi çekti her gün açık oluyor mu?Bu arada çantan çok güzel :)

• Elif Kübra GENÇ

Nis 14, 2017 at 09:20

Sadece Pazar günleri (:

Teşekkürleriyi gezmeler

2. sümeyye

Nis 12, 2017 at 19:51

çok güzel yazı canım :) bloguma beklerim.