Genel

Röportaj : ŞALEVİ

Son zamanlar da şal eşarbın yerini aldı, rahatlığının yanı sıra şık görünüme kavuşmamızda acayip etkili!
Eğer şal kullanıcısı değilseniz, her şal aynı gibi gelebilir gözünüze.  Oysaki ‘’şal’’ deyip geçmemeli.Çeşitliliği ve ipek oranlarıyla başlıca bir konu. Benim de rahatlığından ötürü çok sık kullandığım şallar hakkında bu kadar donanımlı bir web sitesi daha görmedim itiraf etmeliyim.

İki girişimci ortak Zeliha Kurt Erdemir  & Reyhan Bayramoğlu Demirtaş tarafından kurulan Şal evi, Müsiad tarafından yılın girişimleri ödülüne layık görülmüş başarılı bir kuruluş.
Şallar hakkında detaylı bilgiye sahip olasınız diye özenle seçilmiş sorularımı yönelttim ŞAL EVİ ortaklarına.

BEN:  Şal evi kimdir? Bize Şal evinden bahseder misiniz ?
ŞALEVİ: Müsiad’ da 2007 yılında tanıştık. Yaklaşık 2 sene boyunca Müsiad’ da aktif olarak görev aldık. Sonra yakınlaştık, dost olduk. İkimizde farklı işlerde çalışıp çok yoğun olmamıza rağmen bir şeyler yapmak için fırsat kolluyorduk. Karadenizli olmanın da getirmiş olduğu girişimcilik ruhu var bizde. Yeni yeni şallar çıkmaya başlamıştı o zamanlar, takmıyorduk bile, çünkü maalesef yoktu. İnternetten aramaya başladık, bir iki yerde bulduk ama çok verimsiz ve yetersiz geldi. Bu işi araştırmaya başladık, yurt dışından bağlantılar bulduk. Çok küçük bir sermaye ile başladık bu işe. İlk 50 adet ile başladık. Önce eşe dosta sattık, tepkileri ölçtük ve sonra adımızı bulduk ve internet sitemizi kurduk.

Şal evi zorunluluktan çıkan bir marka oldu. Marka tescilimizi aldık. Hemen web sitemizi kurmaya başladık. Eşe dosta satıyorduk, çok olumlu tepkiler aldık. Sonrasında bayilik teklifleri geldi ve şuan toplam 13 adet bayimiz var.

Üniversitedeyken hep şal takarmış Zeliha Hanım. Ama şimdi ki gibi değil normal ipek şallar varmış. 

BEN:  Son zamanlar da şal yaş sınırı tanımadan hayli tercih ediliyor. Sizi diğer markalardan ayıran nedir?  Şalı niçin sizden almalılar?
ŞALEVİ: Öncelikle biz sosyal medyayı çok iyi kullanıyoruz. E ticaret sitemiz var, buradan bize Türkiye’den ve yurtdışından herkes ulaşabiliyor. Yurt dışına da özellikle  çok  güzel satışlarımız var. Diğer markalara baktığımızda internet satışı yok, bu yüzden tercih edilebiliriz. Şallarımızın kalitesi tercih sebebidir. Klasik ve Deluxe serisi bize özel şallardır. İnceliğinden dolayı çok tercih ediliyor. Çok renk seçeneğimiz var, stokta kesinlikle sorun yaşamıyoruz. Şalları da önce biz beğeniyoruz sonra insanlara sunuyoruz. Şalevi’nin biz de müşterisiyiz.

  ‘’Şallarımızın kalitesi tercih sebebidir.’’ diyor Şalevi ortakları ve şallar ince olmakla beraber tok da duruyor. Yani şalın önü ince olmasına rağmen önü dik duruyor.

ŞALEVİ


BEN: Benim gözlemlerime göre en çok aranılan renk
gold ve tonları. Peki sizden en çok tercih edilen renkler neler ?
ŞALEVİ: Gold rengi hiç modası bitmeyen bir renk oldu. Her sezon en çok sattığımız renkler arasında. Bunun dışında en çok sattıklarımız arasında mavi tonları, sarı tonları, mor renkler.. Siyah yaz- kış giden bir renk. Ama en çok sanırım gold rengi satıyoruz.

 BEN: Sık kullandığımız vazgeçemediğimiz ipek şallarımızı nasıl yıkamalıyız ?
ŞALEVİ: Şal etiketlerimizde de belirtiyoruz ve kesinlikle kuru temizleme öneriyoruz. Üretici firmamızda şal temizliğinin kuru temizleme olması gerektiğini söylüyor. Ama farklı bir seçeneğimiz daha var.  Çok yakında bizler gibi bir Türk girişimcinin kimyasal madde içermeyen tamamen bitkisel şal şampuanını sitemizde satışa sunacağız.

 BEN:  Bonesiz şal kullanımı hakkında düşündükleriniz nelerdir ?
ŞALEVİ: Biz bonesiz şal kullanımını önermiyoruz. Eğer kapanacaksak saç kapalı olmalı. Tesettüre uygun kapanmayı öneriyoruz tabi ki. Şalı takma sebebimiz saçımızı kapatmak olduğuna göre saçın kapalı olması gerekir diye düşünüyoruz.

BEN: Kumaş üretiminde nano teknolojilerle serinleten kumaşlar üretilmeye başlandı. Acaba şal evi böyle kumaşlar kullanıyor mu  ya da kullanacak mı ?
ŞALEVİ: Şuan kullanmıyoruz. Bu konu hakkında birkaç kişiden yorumlar aldık, araştırması içerisindeyiz. Ancak bildiğimiz kadarıyla nano teknoloji kullanılan kumaşlarda, şallar %100 ipek olamayacak. İçerisinde karışım olabilir, tam olarak da bilemiyoruz. Ona yüzde yüz ipek diyemeyiz o zaman. Bunun araştırması içerisindeyiz.

ŞALEVİ  BEN: Web siteniz dışında size nelerden ulaşabiliriz ?
ŞALEVİ: 13 adet bayimiz var. Türkiye’ ye dağılmış durumda. Yeni görüşmeler yapıyoruz. Bayilerimizden bize ulaşabilirler. Web sitemizden bayilerimize ulaşabilirsiniz.

ŞALEVİ

BEN: Şalın bayanlar tarafından uzun yıllar boyunca kullanılacağını düşünüyor musunuz? Sizce geçici bir trend mi?
ŞALEVİ: Şal takılması bir moda akımı olarak başladı. Ama insanlar rahatlığına alıştılar. Ne kadar başörtüyü, eşarbı özleseler de şaldan vazgeçemiyorlar. Özellikle de gençler. Hatta orta yaşlılar bile şuan şala dönmüş durumda. İlk çıktığında sadece gençler takıyordu ama şimdi gittikçe yaşı yükseliyor.

 ‘’Benim kayınvalidem bile takıyor şalı.’’ diyor Reyhan hanım. Gülüyoruz (:
Geçici bir akım olabilir tabi. Şalların tek renk olması güzel. Ama eşarplarda bir karışıklık var, her kıyafetin üzerine ayrı bir eşarp almak zorunda kalıyorduk. Kombinleyemiyorduk. Karışık desenler üzerine karışık desenler oluyordu. Olmuyordu yani.

BEN: Eklemek istedikleriniz nelerdir ?
ŞALEVİ: Şal evi artık 4 yaşına girdi. E- ticaret sitemiz ile daha profesyoneliz. Yenilendik. Şalevi yeni yüzüyle, yeni sayfasıyla karşınızda. Çok geniş bir renk kartelamız var. Renkleri kendimiz seçiyoruz. Kişiye özel renk tasarımı yapabiliriz. Bayilerimizde de bu şekilde, renk seçebiliyorlar. Birçok firma bunu sunmuyor. Biz bayilerimize fırsat veriyoruz. İstediği rengi seçebilir, istediği renkleri karma karışık yapabilir. En saçma renkleri bile birleştirebiliriz. Kalite, incelik, şıklık, parlaklık için tercih ediliyoruz. Tercih edilen bir marka olduk. İnşallah devamı da gelir.

Sosyal medya da sıkça sorulan sorulardan biri, şalımızı nasıl yıkamalıyız sorusu. Şunu da eklemek isterim ki ben şallarımı kremsiz şampuan ile çitilemeden elimde yıkıyorum. Bu zamana kadar daha sorun yaşamadım (: tavsiye ediyorum.

Şal evi’ ne bana zaman ayırdıkları için çok teşekkür ediyorum.

İLETİŞİM İÇİN :

Zeliha Kurt Erdemir  & Reyhan Bayramoğlu Demirtaş
Web : www.salevi.com
Facebook :www.facebook.com/salevicom
Twitter :twitter.com/salevicom
Pinterest: www.pinterest.com/salevicom
İnstagram : 
instagram.com/salevicom

 

4 Comments

4 Comments

  1. şeyma yıldız

    Ağu 15, 2014 at 21:14

    Şal artık sadece tesettürli bayanların da değil herkesin severek kullandığı bir aksesuar haline geldi :) ben kışın boynumdan hiç eksik etmiyorum valla

  2. vahide

    Ağu 17, 2014 at 17:19

    İpek her zaman tercihimiz. duruşu, kolay yapılması bile anında fark ettiriyor. Sadece biraz fiyat konusunda bütçeyi zorlamakta ancak söz konusu ipek ise; o fiyatlar çok normal… emeğine sağlık ben eşarplarımı her zaman çitilemeden elimde yıkarım bugüne kadar bir şey olmadı :)

  3. derya barış

    Ara 5, 2014 at 17:24

    Ipek Şal Kullanıcıları için süper bir röportaj olmuş ELIF KÜBRA Hanım’a çok teşekkürler

    • Elif Kübra GENÇ

      Ara 5, 2014 at 17:33

      beğenmenize çok sevindim. (: çok teşekkürler. Bir şal kullanıcısının bilmek isteyeceği her şeye yer vermek istedim. :)

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Most Popular

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Copyright © 2017 Elif Kübra Genç.

To Top